Sunday, January 14, 2007

MIDYE DOLMASI

Malzeme: 20 tane midye, 1 bardak pirinc, 1 bardak zeytinyagi, 2 sogan, 2 kasik kusuzumu, 1 kasik nane, 2 kasik sam fistigi, 1 kasik yeni bahar, yarim kasik tarcin, tuz, 1 bir tatli kasigi seker.
Yapilisi:
  • Soganlari kusbasi halinde dograyip, siviyagda sarartin.

  • Uzerine pirincleri, ve tum malzemeyi ekleyip, yarim bardak da su ilave edin.

  • Kisik ateste soganlar ve pirincler yumusayana dek pisirin ve ocagin altini sondurun.

  • Diger tarafta midyeleri hazirlayin.

  • Midyeler cok dikkatli hazirlanmali ve kullanmalidir, cunku zehirli olabilirler.
  • Agzi acik midyeleri her ihtimale karsin ben kullanmadim, attim.

  • Midyelerin kabuklarini soguk suyun altinda bicak yardimiyla iyice kaziyarak temizleyin. Yosunlari, kirleri ve dis kabugunu iyice temizleyin.

  • Tum midyeleri bir kaba koyup, uzerine sicak su dokun ve iki saat kadar bekleyin.

  • Sicak suyun icinde midyelerin kabuklarinin acilmasi beklenir. Acilmamis midyeleri kullanmamanizi oneriyorum (Ben zehirli olabilir yada olmus olabilir diye kullanmadim).

  • Acilmis midyeleri, bicak yardimiyla iyice acin (sakin midye kabuklarini tamamen ayirmayin), ve makas yardimiyla midyenin butun kaslarini, iplerini, kilciklarini, vs. kisimlarini temizleyin.

  • Midyenin kendisini asagida ki resimde ki gibi temiz bir hale getirin ve kabugun bir tarafina toplayin.

  • Butun midyeleri tekrar teker teker yikayin.

  • Midyelerin diger bos kabugunu dolma ici ile kucuk bir kasik yardimiyla doldurun.

  • Iki kabugu ust uste getirin ve bir iple baglayin. Hepsini tencereye dizin. Uzerine kapanana dek su ekleyin ve pisirin.

  • Midye dolmasi diger dolmalara dek biraz daha uzun piser.

  • Pisen midyeleri alip, dis yuzeylerini bir kagit pecete ile kurulayin, ve zeytinyagi ile ovun.

  • Ipleri cikarin, limonla servis yapin